Komunikaty i kody błędów w ekspresie Philips

Sprawdź przyczynę i usuń problem z kodem błędu w ekspresie Philips.

Jak przygotować ekspres do wysyłki.

Z pewnością moment, w którym ekspres Philips wyświetla kod błędu nie budzi entuzjazmu. I nic w tym dziwnego. Komunikat o błędzie, to jasny sygnał, że urządzenie nie działa poprawnie. Co zrobić w takiej sytuacji i jak rozwiązać problem? Które z powiadomień powinny skłonić nas do kontaktu z autoryzowanym serwisem Philips, a z którymi kodami błędów poradzimy sobie samodzielnie?

Co oznacza kod błędu w ekspresie Philips?

W przypadku ekspresów Philips mamy do czynienia z dobrze opracowanym i czytelnym systemem kodów, który pozwala zarówno na zakomunikowanie awarii, jak również pomaga w określeniu przyczyny usterki oraz jest wskazówką jak rozwiązać problem w ekspresie do kawy. Najczęstsze kody błędów w ekspresach Philips to: 1, 3, 4, 5, 11, 14, 19. Pod tymi oznaczeniami kryje się informacja, mówiąca nam, że urządzenie nie działa poprawnie i konieczna jest bezzwłoczna interwencja. Informację, co należy zrobić w przypadku wyświetlenia się, któregoś z wyżej wymienionych kodów znajdziesz poniżej.

Ekspres Philips błąd 1. Błąd młynka do kawy

Kod błędu 1 w ekspresie Philips oznacza, że młynek do kawy działa nieprawidłowo, a przyczyną problemu może być zablokowany lejek kawy (który został zatkany przez zmieloną kawę). Aby skutecznie rozwiązać problem z zatkanym lejkiem w ekspresie Philips wykonaj następujące czynności:

  1. Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż ekspres przestanie pracować, czyli do momentu, kiedy zakończy wydawać jakiekolwiek dźwięki. Całkowite wyłączenia ekspresu Philips powinno potrwać około 15-20 sekund.

  2. Wyjmij blok zaparzający, który znajdziesz za klapą serwisową.

  3. Otwórz pokrywkę lejka na zmieloną kawę i wsuń do lejka uchwyt łyżki. Jeżeli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.

  4. Przesuwaj uchwyt łyżki w górę i w dół, do momentu kiedy zmielona kawa, która zatyka lejek wypadnie na zewnątrz.

  5. Przy pomocy odkurzacza oczyść lejek z resztek zmielonej kawy. Aby zrobić to skutecznie przytrzymaj ssawkę odkurzacza u wylotu lejka kawy i zasłoń lejek na zmieloną kawę ręką (lub odwrotnie: umieść odkurzacz na górze i zasłoń spód lejka do kawy).

  6. Blok zaparzający umieść z powrotem na miejscu, następnie włącz ekspres i przygotuj espresso.

  7. Po zaparzeniu kawy sprawdź lejek. Jeżeli zauważysz w nim zmieloną kawę, powtórz cały proces odblokowania lejka jeszcze raz.

Ekspres Philips błąd 3. Błąd bloku zaparzającego

Komunikat informujący o błędzie 3 na wyświetlaczu oznacza, że pojawił się problem z bokiem zaparzającym w ekspresie Philips. Najczęstszą przyczyną pojawienia się tego błędu jest zabrudzenie bloku zaparzającego, przez co ten nie działa prawidłowo. Aby rozwiązać problem i wyeliminować kod błędu 3 w ekspresie Philips należy wyczyścić i przepłukać blok zaparzacza pod bieżącą wodą. Aby wykonać poprawne czyszczenie bloku zaparzającego należy:

  1. Wyłączyć urządzenie i poczekać, aż przestanie pracować (nie będzie z niego słychać żadnych dźwięków). Całkowite wyłączenia ekspresu Philips powinno potrwać około 15-20 sekund.

  2. Otworzyć klapkę serwisową i wyjąć blok zaparzający.

  3. Dokładnie opłukać blok zaparzający pod letnią bieżącą wodą, a następnie odstawić go do całkowitego wyschnięcia.

  4. Czysty i suchy blok umieścić z powrotem na miejscu.

Ekspres Philips błąd 4. Blok zaparzający nie został prawidłowo umieszczony

Kod błędu 4 w ekspresie Philips oznacza, że mamy nieprawidłowo założony blok zaparzający. W tej sytuacji należy otworzyć klapkę serwisową i wepchnąć blok na miejsce. Gdy usłyszymy charakterystyczne kliknięcie, będzie to oznaczać, że blok zaparzający znalazł się w prawidłowym ułożeniu.

Ekspres Philips błąd 5. Powietrze w obiegu wody

Komunikat z błędem 5 oznacza, że mamy do czynienia z uwięzionym powietrzem w obiegu wody. Aby usunąć powietrze w ekspresie Philips należy:

  1. Wyłączyć ekspres do kawy.

  2. Opróżnić zbiornik z wodą oraz usunąć filtr (jeśli mamy taki zamontowany).

  3. Ponownie napełnić zbiornik wodą i umieścić go z powrotem w urządzeniu.

  4. Ponownie włączyć ekspres. Gdy urządzenie się nagrzeje i będzie gotowe do pracy, należy wybrać z menu dozowanie gorącej wody i napełnić nią 2-3 filiżanki.

Ekspres Philips błąd 14. Ekspres jest przegrzany

Błąd z kodem 14 informuje o przegrzaniu urządzenia. W takim przypadku, aby rozwiązać problem należy wyłączyć ekspres i poczekać około 30 minut, do momentu, aż urządzenie ostygnie.

Kod błędu 11 i kod błędu 19: Urządzenie musi dostosować się do temperatury pokojowej

Pojawienie się na wyświetlaczu błędu 11 lub 19 oznacza, że urządzenie musi dostosować się do temperatury pokojowej po transporcie (przyniesieniu z zewnątrz). Sytuacje takie występują najczęściej w okresie zimowym, gdy temperatura na zewnątrz jest bliska zeru. Aby rozwiązać problem wystarczy wyłączyć ekspres do kawy i poczekać około 30 minut z ponownym uruchomieniem.

Autoryzowany serwis Philips

Każdy komunikat o błędzie jest informacją o tym, że ekspres do kawy nie działa poprawnie i wymaga ingerencji. W przypadku błędów o kodzie 1, 3, 4, 5, 11, 14 lub 19 samodzielne rozwiązanie problemu nie powinno stanowić kłopotu dla użytkownika. Jeśli jednak opisane powyżej czynności nie pomogły lub na wyświetlaczu ekspresu pojawił się kod błędu inny, niż wymieniony powyżej, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt z autoryzowanym serwisem Philips, który udzieli profesjonalnego wsparcia i pomoże rozwiązać problem. Taką usługę możesz zrealizować w APS Serwis. Jako autoryzowany serwis Philips oferujemy bezpłatny serwis gwarancyjny oraz szybkie i skuteczne naprawy pogwarancyjne. Aby skorzystać z naszej oferty wystarczy, że wypełnisz formularz zgłoszenia naprawy, skontaktujesz się z nami telefonicznie lub osobiście odwiedzisz nasz punkt serwisowy we Wrocławiu. Z chęcią odpowiemy na Twoje pytanie i pomożemy rozwiązać problem z ekspresem do kawy.