Komunikaty i kody błędów w ekspresie Saeco.

Poznaj przyczynę i rozwiąż problem z niepoprawnie działającym ekspresem do kawy Saeco.

Jak przygotować ekspres do wysyłki.

Czym są kody błędów w ekspresie?

System błędów, to rozwiązanie stosowane w wielu urządzeniach, w tym również w automatycznych ekspresach do kawy Saeco. Zdarza się, że w trakcie korzystania z urządzenia, na wyświetlaczu ekspresu Saeco pokazuje się informacja z kodem błędu. Komunikat o błędzie w ekspresie Saeco to sygnał dla użytkownika, że urządzenie nie działa prawidłowo. Aby ułatwić zdiagnozowanie miejsca usterki lub/i przyczyny nieprawidłowego działania ekspresu, błędy te są ponumerowane. Najczęstsze kody błędów w ekspresach Saeco to: 01, 03, 04, 05, 11, 14, 19. Dlatego jeśli jesteś właścicielem urządzenia tego producenta, warto wiedzieć co oznaczają poszczególne kody oraz co zrobić, gdy na wyświetlaczu urządzenia Saeco pojawi się komunikat o błędzie.

Kody błędów w ekspresie Saeco

Prezentowane poniżej zestawienie, to kody błędów, które mogą pojawiać się w urządzeniu Saeco i wymagają niezwłocznej ingerencji. Dobra informacja jest taka, że w większość przypadków, możliwe jest samodzielne usunięcie usterki w ekspresie.

Kod błędu 01. Nieprawidłowa praca młynka do kawy

Kod błędu 01 w ekspresie Saeco oznacza nieprawidłowe działanie młynka do kawy, a przyczyną problemu może być zablokowany lejek kawy (który został zatkany przez zmieloną kawę). Udrożnienie lejka w ekspresie nie jest czynnością skomplikowaną ani czasochłonna i powinno skutecznie rozwiązać problem z kodem błędu 01 w ekspresie Saeco. Wystarczy, że wykonasz opisane poniżej czynności:

  1. Wyłącz ekspres i odczekaj chwilę, aż urządzenie całkowicie zakończy pracę, czyli do momentu, kiedy przestanie wydawać jakiekolwiek dźwięki. Całkowite wyłączenia ekspresu Saeco powinno potrwać około 15-20 sekund.

  2. Wyjmij blok zaparzający, znajdujący się za klapą serwisową.

  3. Otwórz pokrywkę lejka ze zmieloną kawą i wsuń do lejka uchwyt łyżki. Jeżeli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.

  4. Przesuwaj uchwyt łyżki w górę i w dół do momentu, aż zmielona kawa, która blokuje lejek wydostanie się na zewnątrz.

  5. Następnie za pomocą odkurzacza oczyść lejek z pozostałości kawy.

  6. Blok zaparzający umieść z powrotem na miejscu, włącz ekspres i przygotuj espresso.

  7. Po zaparzeniu kawy sprawdź lejek. Jeżeli zauważysz w nim zmieloną kawę, powtórz jeszcze raz cały proces odblokowania lejka.

Kod błędu 03. Zabrudzony blok zaparzający

Informacja z kodem błędu 03, świadczy o tym, że pojawił się problem z blokiem zaparzacza w ekspresie Saeco. Najprawdopodobniej doszło do zabrudzenia zaparzacza i to w takim stopniu, że ten nie może działać poprawnie. Aby rozwiązać problem i wyeliminować kod błędu 03 należy wyczyścić i przepłukać blok zaparzacza pod bieżącą wodą. Aby poprawnie wykonać czyszczenie bloku zaparzającego w ekspresie Saeco należy:

  1. Wyłączyć urządzenie i odczekać chwilę, aż ekspres całkowicie zakończy pracę, czyli do momentu, kiedy przestanie wydawać jakiekolwiek dźwięki. Całkowite wyłączenia ekspresu Saeco powinno potrwać około 15-20 sekund.

  2. Otworzyć klapkę serwisową i wyjąć blok zaparzający: naciskamy przycisk „PUSH” i wyciągamy blok zaparzacza ciągnąc go za uchwyt w swoją stronę.

  3. Dokładnie opłukać blok pod letnią bieżącą wodą, a następnie odstawić do całkowitego wyschnięcia (do ekspresu NIE wkładamy bloku, zanim ten nie będzie suchy). Nie zaleca się osuszania bloku zaparzającego ścierką, ponieważ ta mogłaby pozostawić włókna, które mogą uszkodzić urządzenie.

  4. Czysty i suchy blok należy umieścić z powrotem na miejscu.

Kod błędu 04. Nieprawidłowo włożony blok zaparzający

Błąd 04 w ekspresie Saeco oznacza nieprawidłowy montaż bloku zaparzającego (złe ustawienie bloku zaparzającego). W takiej sytuacji ponownie otwieramy klapę serwisową ekspresu i wpychamy blok na miejsce. O tym, że element jest w odpowiednim ułożeniu będzie świadczyć charakterystyczne kliknięcie.

Kod błędu 05. Powietrze w obiegu wody w ekspresie Saeco

Komunikat o błędzie 05 w ekspresie Saeco sygnalizuje, że w obiegu wody znajduje się powietrze. Aby skutecznie usunąć powietrze z ekspresu Saeco należy:

  1. Wyłączyć ekspres do kawy

  2. Opróżnić zbiornik z wodą oraz usunąć filtr (jeśli jest zamontowany)

  3. Ponownie napełnić zbiornik wodą i umieścić go z powrotem w ekspresie do kawy

  4. Włączyć ekspres. Gdy urządzenie się nagrzeje i będzie gotowe do pracy, należy wybrać z menu dozowanie gorącej wody i napełnić nią 2-3 filiżanki.

Kod błędu 11 i kod błędu 19: Ekspres musi dostosować się do temperatury pokojowej

Z błędami o kodzie 11 i 19 najczęściej mamy do czynienia w przypadku, kiedy ekspres był transportowany i miało to miejsce w trakcie występowania niskich temperatur na zewnątrz (podczas zimy, kiedy temperatura spada poniżej 0 stopni). Urządzenie wówczas musi dostosować się do temperatury pokojowej. W takiej sytuacji należy wyłączyć ekspres do kawy i odczekać około 30 minut. Następnie ponownie włączyć urządzenie.

Kod błędu 14: Przegrzanie ekspresu do kawy

Błąd 14 w ekspresie Saeco oznacza, że nastąpiło przegrzanie urządzenia. Aby rozwiązać problem z przegrzanym ekspresem do kawy, należy wyłączyć urządzenie i odczekać, aż ostygnie. Po upływie około 30 minut ekspres powinien być gotowy do pracy.

Kody błędów w ekspresie Saeco, z którymi należy zgłosić się do serwisu

Jeżeli opisane powyżej czynności nie przyniosły pożądanego efektu i ekspres Saeco nadal informuje o błędzie lub jeśli na wyświetlaczu pojawi się komunikat z kodem innym niż opisane powyżej niezbędna będzie pomoc profesjonalnego serwisu. Jeśli chcesz, aby naprawą Twojego ekspresu zajął się autoryzowany serwis Saeco, zachęcamy do skorzystania z usług APS Serwis.